U skladu s novom europskom uredbom, Slovenija će uz autoceste morati postaviti 16 do 20 punionica visokog kapaciteta za električna vozila.
Budući da niti jedna od sadašnjih lokacija benzinskih crpki ne daje dovoljnu snagu, država čeka povećanje snage mreže ili uspostavu novih lokacija. Nova infrastruktura planira se iu Luci Kopar.
Vijeće EU-a ovog je tjedna odobrilo uredbu o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva, prema kojoj se električne punionice za osobne automobile izlazne snage od najmanje 400 kilovata (kW) moraju postaviti duž glavne cestovne mreže EU-a (TEN- T) do 2026. barem na svakih 60 kilometara. Istodobno će se izlazna snaga mreže punionica do 2028. morati povećati na 600 kW. Punionice za kamione i autobuse morat će se postaviti na svakih 120 kilometara. Do 2028. te će postaje morati biti dostupne na polovici glavnih cestovnih poveznica u EU, s izlaznom snagom od 1400 do 2800 kW.
“Prvenstveno će biti potrebno ojačati mrežu na pojedinim lokacijama benzinskih postaja ili uspostaviti nove lokacije za punjenje električnih vozila. Predviđamo pojačanje distribucijske mreže na postojećim lokacijama odmorišta do maksimalno tri megavata", naveli su. Prema njihovim riječima, s obzirom na brzo rastuću električnu mobilnost i činjenicu da je tranzitna zemlja, Slovenija je odlučila uspostaviti velike parkove za punjenje ukupne izlazne snage od tri megavata i više u blizini prijenosne elektroenergetske mreže. „Za uspostavu punioničke infrastrukture duž TEN-T mreže za brze punjenja, prvo ćemo pripremiti državni plan za odgovarajuće lokacije, koji će uključivati kako upravitelje cesta, tako i oba operatora distribucijske i prijenosne mreže, odnosno izvođača radova. novi javni servis", napisali su. Ovaj tjedan donesena uredba predviđa i postupno smanjenje emisije stakleničkih plinova u pomorskom prometu. Kako bi se značajno smanjilo onečišćenje zraka u lukama, kontejnerski i putnički brodovi će do 2030. godine svu električnu energiju morati dobivati s obale, odnosno tijekom pristajanja na pristaništu u većim europskim lukama. Kako pojašnjavaju iz ministarstva, u Luci Kopar predviđena je nova 110-kilovoltna (kV) razvodna trafostanica i dodatno 110 kV kabelsko čvorište oko luke te nedostajući 110 kV spojni kabel prema luci. U pripremi je i dogradnja 110 kV dalekovoda Divača-Koper u 2 puta 110 kV dalekovod. Vijeće EU ovaj je tjedan odobrilo i izmjene direktive o energetskoj učinkovitosti prema kojima će članice do 2030. godine morati osigurati ukupno smanjenje finalne potrošnje energije u EU za 11,7 posto u odnosu na očekivanu potrošnju 2020. godine. Kako navode iz ministarstva, ciljevi će se uzeti u obzir pri izradi ažuriranja nacionalnog energetskog i klimatskog plana. „Fokus će biti na povećanju energetske učinkovitosti zgrada, promicanju prijelaza na korištenje električnih vozila, rješavanju energetskog siromaštva, aktivnoj podršci dekarbonizaciji i povećanju učinkovitosti industrije te provedbi programa podizanja svijesti i obuke o prednostima i praktične aspekte razvoja i korištenja tehnologija za učinkovito korištenje energije i korištenje obnovljivih izvora energije", dodali su. |